Both Sides Now(이제 두 측면 모두) - Joni Mitchell

2019. 10. 3. 09:11♬~좋아하는 팝..外/♪Healing 2

 

 

Both Sides Now

Rows and flows of angel hair

활과 천사의 머릿결

And ice cream castles in the air

하늘에 떠 있는 아이스크림 궁전

And feather canyons everywhere

깃털과 협곡이 사방에

I've looked at clouds that way

난 구름을 그렇게 보고 있었어요

 

But now they only block the sun

하지만 이제 구름은 태양을 가리고

They rain and snow on everyone

모든 이에게 눈과 비를 뿌리네요

So many things I would have done

내가 해야 할 일이 많았는데

But clouds got in my way

구름이 날 방해했어요

 

I've looked at clouds from both sides now

난 이제 구름의 양쪽을 보았어요

From up and down, and still somehow

위와 아래에서, 어쨌거나 여전히

 

It's cloud illusions I recall

내가 기억하는 건 구름의 환상

I really don't know clouds at all

난 구름을 정말 모르겠어요

 

Moons and Junes and Ferris wheels

달과 6월과 회전그네가

The dizzy dancing way you feel

어지러운 춤을 추는 기분이에요

 

As every fairy tale comes real

모든 동화가 현실이 되는 것처럼

I've looked at love that way

난 사랑을 그렇게 봤어요

 

But now it's just another show

그러나 지금 무대엔 새로운 막이 오르고

You leave'em laughing when you go

당신이 떠날 때 사람들은 웃어댔죠.

And if you care, don't let them know

신경 쓰인다면 그들이 알게 하지 마세요

Don't give yourself away

스스로를 지켜야 하죠

 

I've looked at love from both sides now

난 이제 사랑의 양쪽을 생각하게 되었어요

From give and take, and still somehow

주고받는 것, 어쨌거나 여전히

 

It's love's illusions I recall

내가 기억하는 건 그것은 사랑의 환상이에요

I really don't know love at all

사랑이 무엇인지 진실로 알 수 없어요

 

Tears and fears and feeling proud,

눈물과 두려움 그리고 자랑스런 기분,

to say, "I love you" right out loud

큰 소리로 "당신을 사랑해요"라고 말하는 것

Dreams and schemes and circus crowds,

꿈과 계획 써커스의 군중들.

I've looked at life that way

나는 인생을 그렇게 보고 있어요

 

But now old friends are acting strange

그러나 지금 옛 친구들은 이상하게 행동하죠

they shake their heads, they say I've changed

그들은 머리를 흔들며 내가 변했다고 말해요

But something's lost

그러나 뭔가를 잃었지만

but something's gained in living every day

뭔가를 찾았어요 살아있는 나날속에서..

 

I've looked at life from both sides now

나는 이제 인생의 양 쪽을 다 보았어요

From win and lose and still somehow

성공부터 절망까지, 하지만 여전히

It's life's illusions I recall

내가 돌아보는 인생은 환상이에요

I really don't know life at all.

나는 인생이 뭔지 정말 모르겠어요

 

 

 

 

 

 

'♬~좋아하는 팝..外 > ♪Healing 2' 카테고리의 다른 글

Kate Wolf - Green Eyes  (0) 2023.10.02
Every Day I Love You / Boyzone  (0) 2023.10.02
How Could I --- Marc Anthony  (0) 2021.06.04
Blue River -- Eric Andersen  (0) 2021.05.06
와우^^ To Love Somebody -- Keith Urban  (0) 2021.02.15