My One and Only Love - John Coltrane & Johnny Hartman

2022. 12. 11. 01:13. 재즈, 블루스 外

 

 

 

 

 

   My one and only love  

   ​  The very thought of you makes

     당신을 떠올리는 것은

     My heart sing

     내 마음을 노래하게 해요

     Like an April breeze

     4월의 산들바람처럼

     On the wings of spring

     봄의 날개를 타고

     And you appear in all your splendo 

     이제 당신이 빛나는 자태로 내게 나타나죠

     My one and only love

     내 오직 하나뿐인 사람아

 

     The shadows fall

     And spread their mystic charms

     당신의 그림자가 신비로운 울림을 만들고

     널리 퍼져나가는

     In the hush of night

     아주 고요한 밤

     While you're in my arms

     당신이 나의 품에 안겨있고

     I feel your lips so warm and tender

     당신의 입맞춤은 온기가 가득하고 

     My one and only love

     나의 하나뿐인 사랑아

 

     The touch of your hand is like heaven

     당신의 손길 하나 하나가 나를 천국으로,

     A heaven that I've never known

     단 한 번도 느껴보지 못했던 곳으로 안내하죠

     The blush on your cheek

     붉어진 당신의 두 뺨이

     Whenever I speak

     내 말에 수줍어 하며

     Tells me that you are my own

     나만의 사람이라는 것을 증명해주네요

     You fill my eager heart with

     당신은 나의 열정을

 

     Such desire

     Every kiss you give

     당신의 뜨거운 입맞춤은

     Sets my soul on fire

     내 영혼에 불씨를 지피죠

     I give mysel 

     나는 달콤한 희생으로 내 자신을 뒤로해요

     My one and only love

     내 하나뿐인 사랑, 당신을 위해

     The blush on your cheek

     Whenever I speak

     나의 말 한 마디 한 마디에

     얼굴을 붉히는 모습이

     Tells me that you are my own

     당신이 나만의 사람이라고 말해주네요

 

     You fill my eager heart with

     당신이 나의 열정을

     Such desire

     Every kiss you give

     당신과의 모든 입맞춤은

     Sets my soul on fire

     나의 영혼에 생기를 불어넣어요

     I give myself in sweet surrender

     기꺼이 나를 당신에게 바치겠나이다

     My one and only love

     내 하나뿐인 사랑,

     My one and only love

     나의 오직 하나뿐인 연인이여…