Are You Lonesome Tonight

2019. 10. 30. 22:12♬~좋아하는 팝..外/Elvis Presley

 

 

 

 

Are You Lonesome Tonight 

 

Are you lonesome tonight

Do you miss me tonight?

Are you sorry we drifted apart?

Does your memory stray to a brighter summer day

오늘밤 외롭지 않나요?
오늘밤 내가 그립지 않나요?
우리 사이가 멀어진것에대해 아쉽지 않나요?
밝은 여름날 처럼 당신의 기억은 아직도 선명하신가요


When I kissed you and called you sweetheart?

Do the chairs in your parlor seem empty and bare?

Do you gaze at your doorstep and picture me there?

Is your heart filled with pain, shall I come back again?

당신에게 키스하고 사랑스러운 당신이라 불렀을때를 기억하시나요 

혹시 응접실에 의자가 텅 비어보이고, 벌거벋어보이진 않으신가요?

혹시 문 앞을 바라보고 그곳에 저를 그려보지 않으신가요?

혹시 당신의 마음은 고통으로 가득한가요, 내가 다시 돌아가도 될까요?

 

Tell me dear, are you lonesome tonight?

I wonder if you're lonesome tonight

You know someone said that the worlds a stage.

And each must play a part

말해줘요 내사랑, 오늘밤 당신은 외로우신가요?
나는 당신이 오늘밤 외로웠으면 좋겠어요
누군가는 세상을 무대라고 말했어요. 당신도 알거에요
그리고 우리들은 각각의 역활을 맡아야하죠


Fate had me playing in love you as my sweet heart.

Act one was when we met,

I loved you at first glance

You read your line so cleverly and never missed a cue

Then came act two,

you seemed to change and you acted strange

운명은 나를 움켜쥐고 당신을 사랑을 하게 만들었죠
첫번째장은 우리가 처음 만났을때 였어요,

나는 당신에게 한눈에 반해버렸죠.
당신은 대사를 아주 재치있게 읽었고 장면을 놓치지 않았어요
그리고 두번째장,

당신은 뭔가 변한듯해 보였어요 그리고 당신은 이상하게 행동했어요


And why I'll never know.

Honey, you lied when you said you loved me

And I had no cause to doubt you.

But I'd rather go on hearing your lies

나는 왜인지 결코 알 수 없었어
허니, 당신은 사랑한다고 말했을때 내게 거짓말을 했어요
그리고 나는 당신에게 의심을 피울이유가 없었죠
그러나 나는 차라리 당신의 거짓말을 듣는편을 택할래요


Than go on living without you.

Now the stage is bare and I'm standing there  

With emptiness all around

And if you wont come back to me

당신없이 사는것을 택하느니
이제 무대는 끝났고 나는 홀로 그곳에 서있어요

나를 둘러싼 정적과 함께

그리고 당신이 돌아오지 않는다면

 

Then make them bring the curtain down

Is your heart filled with pain,

shall I come back again?

Tell me dear, are you lonesome tonight?

그들은 커튼을 내릴거에요
당신의 마음은 고통으로 가득한가요,

내가 다시 돌아가도 될까요?
내게 말해줘요 내사랑, 오늘밤 당신은 외로운가요? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'♬~좋아하는 팝..外 > Elvis Presley' 카테고리의 다른 글

♬ 엘비스 프레슬리~Song  (0) 2019.11.06
My Way (Aloha From Hawaii, Live in Honolulu, 1973)  (0) 2019.11.05
Jailhouse Rock  (0) 2019.10.27
- Treat Me Nice  (0) 2019.09.30
♬ Bossa Nova Baby  (0) 2019.09.20